Dita e Gruas në Iran: Asnjë ditë dhe çdo ditë

 

Dita zyrtare e gruas nuk ka vend të caktuar në kalendarin në Iran. Një gjë është e sigurt: më shumë se 44 vjet propagandë shtetërore për riedukimin e grave ka dështuar.

Në Iran, dita zyrtare e gruas nuk është më 8 mars, por më 13 janar të këtij viti. Në Republikën Islamike të Iranit, ditëlindja e vajzës së Profetit, Fatimes, është caktuar si Dita e Gruas. Fakti që kjo ditë është edhe dita e nënës përshtatet me imazhin zyrtar të grave. Ditëlindja e Fatimes në kalendarin hënor islamik nuk ka vend të caktuar në kalendarin diellor persian. Prandaj, dita zyrtare e gruas duhet të rillogaritet çdo vit dhe të përshtatet me kalendarin persian, sipas të cilit bazohet e gjithë jeta publike në Iran.

Ideologjia pas saj ka mbetur jokonvencionale deri më sot: që nga revolucioni i vitit 1979, ata në pushtet në Iran janë përpjekur të përcaktojnë imazhin e grave në publik. Model për gratë duhet të jetë Fatimja, e cila u martua në moshën nëntë vjeçare dhe kishte pesë fëmijë. Një grua e devotshme, e nënshtruar, e nënshtruar dhe e padukshme në publik.

“Forcat e sigurisë të befasuar nga guximi”

Pas 44 vitesh propagande në mediat shtetërore dhe përpjekjeve sistematike për larjen e trurit në të gjitha institucionet arsimore nga kopshti në universitet si dhe në pushtet, kjo ideologji ka arritur një gjë: Kryengritja e parë revolucionare feministe në histori . Vitin e kaluar, Irani ishte skena e protestave më të gjata që nga viti 1979. Shkaku ishte vdekja e dhunshme e kurdes 22-vjeçare Jina Mahsa Amini në paraburgim nga policia. Ajo ishte arrestuar nga skuadra e zëvendësve pasi dyshohej se nuk e mbante hixhabin e saj “në mënyrë të duhur”.

“Protestat në qytetin tonë ishin të paprecedentë. Në shtatë ditët e para, tre të katërtat e protestuesve ishin gra,” tha Leila nga një qytet në rajonet kurde iraniane për DW. Leila organizoi demonstrata në qytetin e saj me miqtë e saj. Demonstratat e para u zhvilluan në funeralin e Jina Mahsa Amini në qytetin e saj kurd. Megjithatë, protestat u përhapën shpejt , duke përfshirë në qytete veçanërisht konservatore, ku të gjithë i njohin të gjithë. Aty mungon anonimiteti që ofron njëfarë lirie për të thyer rregullat, për shembull për t’u shfaqur në publik pa shami për herë të parë.

 

Një pamje e pasme e një gruaje me flokë të lëshuara qëndron në çatinë e një makine dhe shtrin krahët në ajër.  Makina është pjesë e një kolone proteste me qindra makina të tjera në një peizazh si stepë.

“Autoritetet e sigurisë u befasuan nga guximi ynë, madje kisha ndjesinë se kishin frikë”, thotë Leila. Ajo u arrestua në ditën e shtatë të protestave. “Jo për herë të parë. Unë jam arrestuar disa herë në vitet e fundit. Por këtë herë ishte ndryshe. Njerëzit që më morën në pyetje ishin më pak të sigurt dhe dukshëm nervozë. Por kjo nuk do të thotë se ata ishin më të butë. Ata ishin të dhunshëm, jo ​​vetëm në rrugë, por edhe në burgje. Ne e dimë se shumë gra janë dhunuar për t’i thyer dhe për t’i frikësuar.”

Presion i madh edhe pas demonstratave

Leila u ndëshkua ndryshe. Ajo u lirua pas dy javësh me kusht, të cilin familja e saj u përpoq ta siguronte. Më vonë ajo u dënua me dy vjet burgim me kusht. “Nëse bëj një hap të gabuar, ata do të më mbyllin.” Ajo nuk e di nëse dhe kur familjes së saj do t’i kthehet depoziti. “Ne nuk do të dorëzohemi. Kryengritja jonë ka prekur të gjitha gjeneratat, grupet etnike dhe klasat. Ne po kërkojmë forma të tjera të rezistencës dhe do të zgjidhemi përsëri së shpejti.”

Tubimet e protestave në rrugë janë ulur për shkak të goditjes brutale. Sipas organizatave të të drejtave të njeriut, të paktën 525 demonstrues, përfshirë 71 të mitur, u vranë nga forcat e sigurisë gjatë më shumë se 100 ditëve të protestave. Rreth 20,000 u arrestuan në fillim të janarit. Disa prej tyre u liruan nga burgjet e mbipopulluara deri në fund të shkurtit.

Share This Article
Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *